Ladda ner rapporten för att få insikter om vilka dagens B2B-företag är, branschens nuvarande tillstånd och de mest populära trenderna för 2022.
Ladda ner nuHur ser det nuvarande B2B-e-handelslandskapet ut? Här är en förhandsvisning av de uppgifter som du hittar i rapporten:
26 % av B2B-företagen har lika stort fokus på B2B- och B2C-kanaler
34 % säger att investeringar i e-handelsplattformsteknik är deras högsta prioritet
35 % använder sig av sociala medier som försäljningskanal
B2B-handeln fortsätter att utvecklas men en sak är fortfarande säker - vikten av e-handel i B2B-världen kommer att öka allt mer i takt med att köpare fortsätter att leta efter fler bekvämligheter och nya digitala vägar för att shoppa på nätet.
För att möta dessa köpares krav och kunna hålla jämna steg med konkurrenterna kan B2B fokusera på dessa nya trender som vi identifierat och utnyttja de expertinsikter som vi delat.