Vanliga frågor

Planer

Jag vill gärna byta till BigCommerce. Hur flyttar jag över min data?

Det är lätt att importera kunder, produkter, bilder och variationer till din BigCommerce-butik från en vanlig CSV-fil. Läs våra användarguider för att göra det själv, eller läs mer om våra datamigrerings service och överföringsappar som kan överföra din data åt dig.

Är mina data säkra och säkra?



Säkerheten och drifttiden för din butik är vår största prioritet. Vi skyddar din webbplats och din data med samma säkerhet och kryptering som den av militär kvalitet som de stora bankerna använder, och vi har en genomsnittlig drifttid på 99,99 %.

Kan jag använda mitt eget domännamn?



Absolut. Om du inte har köpt ett domännamn så kan du köpa ett genom oss. Om du redan har ett domännamn så hjälper vi dig att ställa in det för användning med din BigCommerce-webbplats.

Behöver jag mitt eget SSL-certifikat?



Alla planer har ett gratis SSL-certifikat och webbplatsomfattande HTTPs. För avancerade SSL-funktioner rekommenderar vi att du köper ett premium SSL-certifikat (vilket du kan köpa från oss). Du kan även köpa och installera en SSL från tredje part om du är Pro- eller Enterprise-kund.

Tar BigCommerce ut transaktionsavgifter?



Nej. Vi har en rättvis, transparent och förutsägbar prissättning. Vi tar inte ut några transaktionsavgifter utöver planer, eller baserat på vilken betalningsprocessor du använder.

Kommer jag att debiteras moms på min BigCommerce-prenumeration?



På grund av krav på regelefterlevnad kommer moms på din prenumeration och andra service eller produkter som köpts från BigCommerce att debiteras i enlighet med lokala lagar och förordningar

Erbjuder ni en gratis provperiod?



Ja, vi erbjuder en fullt fungerande 15-dagars gratis provperiod, under vilken du kan testa BigCommerce och bygga din webbplats. Du behöver inte ange några betalningsuppgifter för att registrera dig; det finns ingen skyldighet och ingen risk. Prova BigCommercegratis.

Kan jag uppgradera från den kostnadsfria provperioden till en betalningsplan?



Du kan uppgradera när som helst genom att klicka på knappen "Välj en plan" högst upp på kontrollpanelen. All din data (produkter, beställningar, kunder osv.) förblir intakta efter uppgraderingen.

Vad händer med min butik i slutet av provperioden?



Vi kommer att skicka dig en påminnelse om att uppgradera din butik i slutet av den kostnadsfria provperioden. Om du väljer att inte uppgradera så behåller vi din data under en kort period – välj bara en prenumerationsplan för att öppna din butik igen. Under den här perioden kommer inte dina kunder åt din butik och du kan bara logga in för att välja en plan. Därefter raderas din butik automatiskt och vi kan inte längre återställa den.

Hur fungerar automatiska uppgraderingar från Standard till Plus?

När din försäljningsvolym för dina efterföljande tolv månader når gränsen på 50 000 $ kommer du automatiskt att uppgraderas till Pro. Detta ger dig utrymme att öka till 80 000 $ i årlig försäljning och ger omedelbar tillgång till funktioner såsom kundgrupper och sparande av övergivna varukorgar.

Hur fungerar de automatiska uppgraderingarna från Plus till Pro?



När din försäljningsvolym för dina efterföljande tolv månader når gränsen på 180 000 $ kommer du automatiskt att uppgraderas till Pro (från 399 $ per månad) vilket ger dig rätt till 400 000 $ per år i onlineförsäljning. För varje 200 000 $ som du säljer för online utöver det kommer du att debiteras ytterligare 150 $ per månad.

Hur beräknas försäljningsvolymen för de efterföljande tolv månaderna?

Detta är summan av den försäljningsvolym du har bearbetat under de senaste tolv månaderna. Om du bara har använt BigCommerce i tre månader så summeras de senaste tre månaderna. Efter ett år med BigCommerce räknas försäljningen för dina senaste tolv månader mot din årliga försäljningsvolym online. Denna praxis eliminerar säsongsmässiga toppar och hjälper till att ge dig förutsägbara månatliga plankostnader.

Vilka transaktioner räknas in i försäljningen/antalet beställningar för mina efterföljande tolv månader?



Berättigad försäljning inkluderar produktpris (netto efter eventuella rabatter) samt skatter och frakt. Om du har aktiverat några kanaler via vår kanalhanterare och använder en omnikanalpartner (t.ex. CedCommerce, Codisto, Feedonomics, etc.) för att portera beställningar till BigCommerce och dess orderhanterare för enkel hantering så räknas dessa också som försäljning/beställningar Läs mer.



Hur beräknas min försäljning under de efterföljande tolv månaderna om jag inte säljer i USD?

Försäljning som sker i andra valutor än i amerikanska dollar kommer att konverteras till dollar med hjälp av de växlingskurser som gäller vid tidpunkten för beställningen.



Var kan jag se min försäljning/beställningar för de efterföljande tolv månaderna?

Du ser enkelt dina efterföljande tolv månaders försäljning och beställningar i kontrollpanelen på BigCommerce. Gå till "Fakturering" och därefter "Köphistorik".

Kommer jag att nedgraderas till en lägre plan automatiskt om försäljningsvolymen under mina efterföljande tolv månader sjunker drastiskt?

Ring ditt BigCommerce-faktureringsteam om det sker en stor förändring med din årliga försäljningsvolym.

Vad gör jag om jag vill ha funktioner från en högre nivå men inte uppfyller tröskelvärdet för försäljningsvolymen? Får jag dom om jag uppgraderar mig?



Absolut, alla kunder som är intresserade av avancerade funktioner, framgångshantering eller andra special service kan välja en högre plan oavsett hur många beställningar de får varje år.

Jag har flera butiker på BigCommerce. Hur beräknas mina efterföljande tolv månaders försäljning/beställningar?



Vi placerar varje butik på en plan som vi anser är lämplig för dess volym.

Lagra installation

Kan jag använda en underdomän för min butik?



Ja, du kan använda en subdomän med din BigCommerce-butik. Så här pekar du en subdomän till din butiksadress.



Säljer ni SSL-certifikat?

Ja, det gör vi. Du kan köpa ett SSL-certifikat genom att gå till Inställningar > Serverinställningar > SSL-certifikat på kontrollpanelen för din butik.



Kan jag använda ett SSL-certifikat från en tredje part?

Handlare på BigCommerce Enterprise och Pro kan installera ett SSL-certifikat från en tredje part eller köpa det direkt från BigCommerce. Handlare som har Standard och Plus kan köpa och installera ett certifikat från BigCommerce. Båda alternativen är tillgängliga under Inställningar > Serverinställningar > SSL-certifikat på kontrollpanelen.





Fungerar min betalningsgateway med BigCommerce?

BigCommerce integreras sömlöst med de bästa betalningslösningarna på marknaden, inklusive PayPal, Sezzle, Stripe, Elavon, Cybersource, Adyen, Klarna, BlueSnap och Amazon Payments. För en fullständig lista support betalprocessorer som stöds ,se här.

Behöver jag ett eget handelskonto?

Det är helt och hållet upp till dig. Ett handelskonto gör att du kan acceptera kreditkort från din butik och få betalt direkt till ditt checkkonto. Om du inte har ett handelskonto så kan du använda en av våra betalningsleverantörer.

Vilken programvara integreras BigCommerce med?



BigCommerce integreras med hundratals branschledande applikationer, inklusive affiliate-spårning, dropshipping, omnikanalslagerhantering, produktrecensioner samt analysprogramvara. Kolla in alla våra appar och integrationer.

Kan jag integreras med BigCommerce och dess API:er?



BigCommerce öppna arkitektur gör att du kan ansluta till nästan alla delar av plattformen, inklusive produkter, kunder, beställningar, betalningar, frakt och mer. Kolla in vårt utvecklarcenter för att lära dig mer.

Har ni samtalsgränser för era API:er?



Standard- och Plus-planer kommer med en gräns på 20 000 API-samtal per timme, medan Pro-planen har den generösa gränsen på 60 000 API-samtal per timme. Enterprise-kunder har obegränsade API-samtal. Här hittar du bästa praxis för API.

Har jag några Success Managers som hjälper mig med min butik?



Customer Success Managers är endast tillgängliga för premium Enterprise-kunder. Deras jobb är att vara en dedikerad kontaktpunkt och säkerställa din fortsatta framgång hos BigCommerce. De kommer att samarbeta med dig för att förstå viktiga problem och möjligheter så att de kan ge strategisk och taktisk vägledning för hur man löser dem med hjälp av de rika funktionerna i BigCommerce-plattformen och välja rätt partnerteknik. De kommer även att se till att du får tidig åtkomst till beta-versioner, lyssna på din feedback och förespråka dina behov i BigCommerce.

Om du uppskattar denna servicenivå så rekommenderar vi att du kontaktar en säljare på 1-855-884-6731 för att få en anpassad offert där hanterade service ingår.

Vad innebär Express Routing?

Express Routing är en funktion som är tillgänglig för Enterprise-kunder. När du än behöver teknisk support så kommer ditt samtal att vara vårt expertsupportteams största prioritet. För mer information om andra exklusiva service för Enterprise-kunder, ring 1-888-248-9325 för att prata med en BigCommerce-teammedlem.

Vad är Prioriterat Stöd?

Prioriterat Support är en funktion som endast är tillgänglig för Enterprise-kunder. Om det dyker upp problem så får du exklusiv åtkomst till våra seniora tekniska supportombud och slipper supportkön. För mer information om andra exklusiva service för Enterprise-kunder, ring 1-888-248-9325 för att prata med en BigCommerce-teammedlem.

Konton

Finns det några kontrakt att skriva på?



Våra Standard- och Plus-planer kräver inga kontrakt och du kan avbryta när som helst. Om du väljer att göra det så kommer vi att sluta fakturera dig omedelbart. Det krävs inget kontrakt på Pro heller såvida du inte förhandlat fram ett specialpris för en högre volym eller lågt genomsnittligt beställningsvärde. Kontrakt finns tillgängliga för BigCommerce Enterprise-planen för att säkerställa att vi uppfyller den servicenivå som ditt företag behöver.

Erbjuder ni återbetalningar?



Vi erbjuder inte återbetalningar, men vi erbjuder en fullt fungerande 15-dagars gratis provperiod som du kan använda dig av för att se om BigCommerce är något som passar dig. Prova BigCommerce gratis.

Skapa din snygga webbutik idag.